Doktorica iz sarajevske Hitne pomoći savjetuje kako se zaštititi od vrućina

Iako su svi s nestrpljenjem dočekali ljepše vrijeme i više sunca, velike vrućine, naročito kod osjetljivih grupa populacije, mogu loše utjecati na zdravlje.

Visoke temperature zraka najčešće pogađaju hronične bolesnike, starije osobe, malu djecu, a dodatno su ugroženi oni koji puno borave ili rade na otvorenom prostoru poput građevinskih radnika i poljoprivrednika.

No zbog velikih vrućina loše se mogu osjećati svi.

Prema riječima dr. Melite Stanić, specijaliste urgentne medicine u Zavodu za hitnu medicinsku pomoć Kantona Sarajevo, ovih dana naročito se trebaju pripaziti kardiovaskularni bolesnici koji moraju redovno uzimati propisanu terapiju ili je korigirati, ne izlaziti vani od 10 do 16 sati, što važi za sve ukoliko ne moraju i ne izlagati se pretjeranim fizičkim naporima.

Dr. Melita Stanić

– Sigurno je da će hronični bolesnici, naročito oni sa opstruktivnom bolesti pluća, ovih dana imati poteškoća sa zdravljem zbog velikih isparavanja vlage, pa očekujemo i njihov povećan broj kod ljekara – istakla je Stanić te navela nekoliko savjeta kojih bi se svi trebali pridržavati:

Izbjegavati nositi tamnu odjeću

Kako bi se osjećali bolje na suncu, treba izbjegavati nositi crno odjeću i sintetičke komade. Umjesto toga najbolje je nositi odjeću od prirodnih vlakana, poput pamuka i lana i to svijetlih boja koje ne apsorbiraju toliko topline i ne povećavaju tjelesnu temperaturu.

Boraviti u zatvorenom klimatiziranom prostoru

Osim ako to nije apsolutno potrebno, ne izlaziti iz kuće, naročito u popodnevnim satima, kada je vrućina najveća. Vrućina i sunčeva svjetlost mogu biti ubitačna kombinacija za naše zdravlje, pa se bolje držati rashlađenih, zatamnjenih prostorija. Izlazak, čak i na nekoliko sati, ima tendenciju da iscrpi iz organizma veliku količinu energije te da se brzo osjećamo letargično i dehidrirano.

Pokriti glavu kad izlazite vani

Ako izlazite vani, naročito u periodu od 10 do 16 sati, glavu pokriti šeširom ili kačketom, što će zaštititi od toplotnog udara, a oči zaštititi sunčanim naočalama.

Tuširati se mlakom vodom

Dobar tuš može biti vrlo osvježavajući nakon vrućeg dana, jer pomaže da se snizi tjelesna temperatura. Najbolje se tuširati mlakom vodom.

Pravilna prehrana

Tokom ljetnih vrućina jedite laganiju hranu koja obiluje svježim voćem i povrćem. Lubenica je odlično voće za ljeto, jer je bogata vodom i njihova aminokiselina povećava energiju i smanjuje umor. Nemojte preskakati doručak, jer boravak na suncu praznog želuca može uzrokovati vrtoglavicu za vrijeme izuzetno vrućih dana. Lagane povrtne supe i čorbe te salate najbolji su izbor, kao i riba. Na minimum treba svesti masnu, prženu, jako začinjenu hranu.

Hidrirati se

Što se tiče napitaka oprezno sa kafom, jer povisuje pritisak i dehidrira organizam. Također treba izbaciti alkohol, ali i gazirane napitke. Najbolje se hidrirati običnom vodom, biljnim čajevima, prirodno cijeđenim sokovima poput limunade. Gdje god idete ponesite flašu vode. Posebno bih savjetovala da se ne piju prehladni napici iz frižidera.

Zaštita od sunca

Vrlo je važno zaštiti se od UV sunčevih zraka kremama (SPF 30 i više) koje su namijenjene za to. Najbolje ih je nanijeti pola sata prije nego što izađete vani na sve izložene dijelove tijela.

Na pitanje, ko ovih dana najčešće traži ljekarsku pomoć, Stanić kaže kako su to pacijenti sa povišenim krvnim pritiskom.

Kako je vrijeme čestih boravaka u prirodi, doktorica je savjetovala na oprez zbog eventualnih ugriza raznih insekata, ali i zmija.

– Do ovog trenutka nismo imali nikoga koga je zmija ugrizla, ali dolaze građani koji su na tijelu primijetili krpelja. Moj savjet je da ukoliko ga primijete, u apoteci mogu kupiti pincetu za njegovo lakše uklanjanje. Važno je da pinceta bude tik uz kožu. To je najlakši način uklanjanja krpelja. Ukoliko se neko boji to uraditi, preporuka je da ode do najbliže ambulante ili da dođe u Hitnu pomoć – poručila je Stanić.

Faktor


Comments

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *