Upravni odbor Konzorcija međunarodnih prijevoznika tereta Logistika BiH jednoglasno je na današnjoj sjednici donio odluke da će do 1. juna čekati nadležne državne institucije da ispune njihove uvjete i zahtjeve.
U protivnom, odlučeno je, 16. juna će primijeniti, kako kažu, “francuski model”, odnosno ići u blokadu drumskog saobraćaja.Do 1. juna, kako nam je rekao predstavnik Konzorcija Velibor Peulić, institucionalno rješavaju probleme, kroz započeti dijalog, Vijeće ministara BiH čiju tematsku sjednicu traže, Parlament BiH i Upravu za indirektno oporezivanje BiH.Kako kaže Peulić, u ponedjeljak imaju sastanak sa ministrom komunikacija i prometa BiH Edinom Fortom i tu žele i očekuju operaciono rješenje svojih zahjeva.
– Prvi zahtjev je da ministar komunikacija i prometa obavijesti kolege iz Evropske unije o tehničkom modelu rješavanja pitanja 90/180. Drugim riječima, vozači iz Bosne i Hercegovine u skladu sa potpisanim sporazumom sa EU precizno i tačno navedenim odredbama koje se odnose na vrijeme boravka. To znači odmor dnevni, sedmični, redovni, skraćeni i tako dalje i mi bismo u tih 2.160 sati koliko nam po sporazumu pripada mogli da ta pitanja stavimo ad acta. Znači, to očekujemo od ministra da hitno već kontaktira nadležna tijela za kontrolu i transport unutar EU – kaže Peulić.
Drugi zahjev odnosi se na licenciranje međunarodnih prijevoznika u Bosni i Hercegovini.
– Tamo smo naveli u našem zahtjevu od ranije da tražimo da se u skladu sa praksom koja je već uspostavljena u Republici Sloveniji, da se na isti način primjene procedure i u BiH. Tako bi mogli pretvoriti naše kompanije u centar izvršnosti, koji imaju 10 i više voznih jedinica. Na taj bi način mogli da našim transportnim kompanijama omogućimo prije svega i regrutaciju novih zaposlenih, a i onih koji se žele vratiti iz EU, odnosno susjednih država a imaju već važeće kodove kaže Peulić.
Treći zahtjev se odnosi na treću tablicu.
– Ministar je već rekao da je on inicirao to prije tri i po godine. Očekujemo sad da se to riješi . Mi ćemo u ponedjeljak u dobroj namjeri i vjeri sa ministrom razgovarati i o drugim troškovima koji su plod recimo nekakvih rješenja iz pravilnika kako bi rasteretili poslovanje naših firmi – kaže Peulić.
Sa Ministarstvom vanjskih poslova i Ministarstvom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa i u saglasnosti sa Ministarstvom komunikacija i prometa zatražili su tematsku sjednicu Vijeća ministara o ovim pitanjima koja tište transportnu industriju Bosne i Hercegovine.
– Ostavili smo rok, ne kažemo više ni rokove, nego rok i zadužili smo i Predsjedništvo i naše odbore i komisije da do 1. juna obavimo sve moguće komunikacije sa komisijom za saobraćaj Parlamenta BiH, tematskom sjednicom, entitetskim vladama, sa Direkcijom za evropske integracije, da pronađemo rješenje za ova naša četiri zahtjeva, a 1. juna će plenum zasjedati i do tada ćemo naravno imati reginalnu koordinaciju. Ukoliko se do 1. juna riješe ovi određeni zahtjevi koji realno se mogu riješiti, onda ćemo naravno reći da smo uspjeli u stvaranju povoljnog ambijenta za transportnu industriiju, odnosno da smo krvotok bh. privrede izveli na pravi put. Ukoliko se to ne desi, 16. juna, nažalost, će doći do francuskog modela – ističe naš sagovornik.
Radio Feral/Faktor.ba