Nedjelja, 13 Jula, 2025
spot_img
NaslovnicaVijestiKalesijaKoje su inicijative vijećnika?

Koje su inicijative vijećnika?

Na 8. redovnoj sjednici Općinskog vijeća Kalesija vijećnici su se izjašnjavali o inicijativama:

-Meliha Buljkić: Da Federalno ministarstvo prometa i komunikacija da utvrdi opravdanost i predloži Odluku o kategorizaciji lokalne ceste u regionalnu, na dionici puta Tojšići-Kikači-Požarnica koji povezuje općinu Kalesiju i Grad Tuzlu u dužini od 8,6 km. 
Obrazloženje:

“Navedena dionica puta nekada u ranijem periodu bila je jedina poveznica Kalesije sa Tuzlom i Bijeljinom, izgradnjom magistralnog puta M4 Smin Han — Caparde ovaj put se sve manje koristio za potrebe javnog i privatnog prijevoza. Međutim bez obzira na to ovaj put predstavlja i veliki potencijal za razvoj turizma i može se koristiti i kao alternativni putni pravac u slučaju blokade saobraćajnice M4. 

Ovaj put nije samo lokalnog značaja, jer povezuje općinu Kalesija sa Tuzlom na zapadu i sa Bijeljinom na istoku zemlje, nalazi se u blizini i međuentitetskog razgraničenja i uključuje se na magistralni put Tuzla – Bijeljina na sjevernom dijelu, a na južnom dijelu na M4 i bio bi značajna poveznica sjevernog dijela Bosne sa MAT Tuzla. 

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine uz saglasnost vlada i ministarstava nadležnih za ceste svih kantona, na 104. sjednici, održanoj 20.03.2014. godine, bila donijela Odluku o kategorizaciji cesta autoceste brze cestemagistralne ceste regionalne ceste za područje Tuzlanskog i Zeničko- dobojskog kantona kao i Odluku o kategorizaciji lokalne ceste regionalne, a za realizaciju ove odluke bili su zaduženi Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona i JU Direkcija regionalnih cesta TK, međutim nakon određenog vremena Odluka je stavljena van snage. 

Proglašenjem ovog puta regionalnim stvorili bi se dodatni uslovi za preduzimanje konkretnih koraka kako bi se ovaj put što prije obnovio, modernizovao i doveo u stanje koje odgovara njegovom značaju. Investiranje u njegovu obnovu ne bi samo poboljšalo uslove putovanja za lokalno stanovništvo, već bi doprinijelo i boljoj povezanosti šire regije, što je od interesa za sve koji koriste ovu saobraćajnicu. S tim u vezi predlažem da Općinsko vijeće Kalesija donese zalključak: Općinsko vijeće Kalesija smatra opravdanim i od značaja za razvoj općine Kalesija da se nadležni pokrenu sve potrebne aktivnosti da se navedena dionica puta proglasi regionalnom cestom. 

Inicijativa je usvojena

Admir Šmigalović-Inicijativa za zabranu prodaje energetskih pića maloljetnim osobama na području Tuzlanskog kantona

Obrazloženje:Uzimajući u obzir sve češću i zabrinjavajuću konzumaciju energetskih napitaka kod djece i maloljetnika, smatram da je neophodno poduzeti mjere u cilju zaštite javnog zdravlja mladih. Energetska pića sadrže visoke količine kofeina, šećera, taurina i drugih stimulativnih supstanci koje mogu izazvati niz štetnih posljedica, uključujući: 

– povećan rizik od srčanih problema ( rizik od aritmija, čak i kod zdrave djece) 

– nesanicu i anksioznost, povećan rizik od napada panike 

– povišeni krvni pritisak, 

– zavisnost o stimulansima (djeca brzo razvijaju toleranciju I traže sve veće količine). 

– dehidracija 

– povecan rizik od DM tip 2. 

psihosocijalni rizici (koriste alcohol I duhan, učestvuju u nasilničkom ponašanju, ispoljavaju agresiju) 

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) i stručnjaci iz oblasti pedijatrije i javnog zdravstva već godinama upozoravaju na štetnost ovih proizvoda za djecu i adolescente. U skladu s tim, podnosim inicijativu kojom tražim: 

Prijedlog mjere

Da Skupština Tuzlanskog kantona, u saradnji s nadležnim ministarstvima (Ministarstvom zdravstva i Ministarstvom obrazovanja, Ministarstvo trgovine, turizma i saobracaja TK ), pokrene zakonodavnu inicijativu kojom će se: 

1. Zabraniti prodaja energetskih pića maloljetnim osobama (ispod 18 godina) na području TK; 

2. Obavezati pravna i fizička lica (trgovine, kiosciugostiteljski objekti) da jasno istaknu zabranu prodaje 

energetskih pića maloljetnicima; 

3. Propisati novčane kazne za prekršitelje zabrane. 

Zaključak: 

S obzirom na štetne posljedice koje konzumacija ovih proizvoda ima po zdravlje djece, smatram da je ova inicijativa u interesu zaštite javnog zdravlja i prava djeteta. Očekujem da će Skupština Tuzlanskog kantona podržati ovu inicijativu i pokrenuti odgovarajući zakonodavni proces. Vjerujemo da će nadležne ustanove i institucije prepoznati važnost ove inicijative, i u skladu sa Zakonom pristupiti njenoj realizaciji. Općina Kalesija i nadležne službe stoje na raspolaganju da, u dijelu svojih nadležnosti, pruže podršku u realizaciji inicijative. 

Inicijativa nije usvojena

Admir Karić- da se pronađe najbolje rješenje u cilju poboljšanja sigurnosti svih učesnika u saobraćaju, a prije svega mogućnost uključenja u saobraćaj iz centra Kalesije na glavnu saobraćajnicu – na novotovrenoj raskrsnici u centeru Kalesije, na dijelu gdje se nedavno otvorena,,Ulica Dževada Džafića” (produžetak iste od Doma zdravlja do magistralnog puta) i,,Ulica Braće Bukvarević,, spajaju sa,,Ulica Kalesijskog odreda” (odnosno sa glavnom saobraćajnicom, dijelom magistralnog puta M-4 koji prolazi kroz Kalesiju i kojim na području entiteta FBIH upravlja JP Ceste FBIH). Najbolje rješenje u postojećim okolnostima bi bilo postavljanje semafora, a ukoliko to nije brzo rješenje – kao privremenu mjeru do sticanja uslova – postaviti saobraćajni znak (iz obra pravca) sa manjim ograničenjem brzine i obilježiti barem jedan pješaki prelaz na glavnoj saobraćajnici – koji bi povećao sigurnost pješaka na ovoj dionici, a samim tim bi bilo omogućeno da se vozila na lakši način uključuju na glavnu saobraćajnicu. 

Također moguća opcijaveoma nepopularna, a pogotovo na glavnim saobraćajnicama – jeste postavljanje usporivača brzine

Obrazloženje: – Svjedoci smo sve većeg opterećenja svih saobraćajnica, pa su novi putevi svakako odlična mogućnost rasterećenja gužvi. 

Nedavno otvoreni put koji omogućava lakši izlazak iz centra Kalesije, bez prolaska kroz ,,strogi centar” (Općina, Sud, škole, taksi stajališta…), ali i brži naćin ulaska u centar grada, itekako je pravi pogodak. 

Međutim, u velikom intenzitetu odvjijanja saobraćaja na glavnoj saobraćajnici – često je čin uključivanja na glavnu saobraćajnicu nemoguća misija. 

lako se često na izlazu/ulazu u Kalesiju vozi u koloni, nedostatak saobraćajne kulture i pristojnosti je svakako faktor koji doprinosi stvaranju gužvi, pa su vozači koji koriste ovaj put doslovno ostavljeni na milost” da ih neko propusti. 

Kružni tok bi bio daleko najbolje rješenje, ali i pri spajanju nove ulice sa glavnom saobraćajnicom bilo je određenih problemsa imovinsko-pravnim odnosima, te je je ta opcija teško izvodljiva. 

Semafor, u predmetnoj raskrsnici bi ih trebalo nekoliko za vozila i pješake, bi bio najbolje rješenje, kako za odvijanje saobraćaja (uz povezivanje i usklađivanje signalizacije sa postojećim semaforima u Kalesiji) tako i za sigurnost pješaka. 

Ipak, ukoliko je i za ovo rješanje duga procedura – molimo JP Ceste Federacije da izlaskom na lice mjesta, obavezno uz koordinaciju sa nadležnom stručnom službe Općine Kalesija – ponude, ali i realiziju, brzo rješenje koje bi barem djelimično riješilo navedeni problem. 

Jedna od mogućnosti jeste postavljanje saobraćajnog znaka sa manjom dozvoljenom brzinom (trenutno je to 50 km/h) i obilježavanje pješačkih prelazaili jednog pješačkog prelaza, na glavnoj saobraćajnici na ovoj raskrsnici, gdje bi se barem djelimično riješio problem. Također, opcija postavljanja usporivača bi mogla doprinijeti rješavanju problema. 

Inicijativa nije usvojena


Admir Karić– da se od JP Ceste Federacije BiH zatraži,,upravljane” odnosno pravo na održavanje zelenim površanima unutar urađenih kružnih tokova (konkretno, za sada: kružni tok u Kalesiji Gornjoj) – u smislu postavljanja jarbola za zastavama i drugih natpisa (KALESIJA; Prvi oslobođeni grad; Cvijet Srebrenice i sl – a sve uz eventualno traženu saglasnost od istih) i uređenja/održavanja zelenih površina na istima

Obrazloženje: Urađeni kružni tok u Kalesiji Gornjoj (Kalesija-Zvornik-Sapna-Osmaci) je itekako doprinio boljem odvijanju saobraćaja na ovoj dionici puta, 

Međutim, pomenuti urađeni kružni tok nakon puštanja u promet je u očajnom stanju. (slike prilogu

Lokalna zajednica bi mogla preuzeti uređivanje i održavanje „zelene površine” unutar kružnog toka, na način da se uz pribavljenu saglasnost/dozvolu od vlasnika” postave jarboli sa zastavama (BIH – Općina Kalesija), te eventualno postavljanje drugih obilježja i simbola (npr natpis KALESIJA). 

– Za sada na području Općine Kalesija imamo urađen jedan ovakav kružni tok na glavnoj saobračajnici, a potreba je za njih više, za koje se nadamo da će biti u budućnosti… Već odavno je delegiran krućni tok u Hidanima, za koji je urađen projekat a i od Vlade FBIH/JP Ceste FBIH odobrena sredstva. 

Za pomenuti kružni tok odmah po realizaciji i puštanju u promet – pristupiti na sličan način, odnosno da se uređenje istog u unutrašnjem dijelu (zelena površina) – dadne Općini Kalesija na upravljanje na prethodno opisan način. 

Inicijativa nije usvojena

Radio Feral/NTV Portal

POVEZANI ČLANCI
spot_img

Popularno